Muziek: Lagere graad

Jongeren krijgen het eerste schooljaar Algemene Muzikale Vorming en Samenzang. Vanaf het tweede jaar komt daar Instrument- of Zangles bij.
Volwassenen starten met Algemene Muzikale Vorming en samenzang, en ook onmiddellijk Instrument- of Zangles.

Jongeren

1e jaar 2e jaar 3e jaar 4e jaar
AMV 2 u / week 2 u / week 2 u / week 2 u / week
SAMENZANG ½ u / week ½ u / week ½ u / week ½ u / week
INSTRUMENT / ZANG 1 u / week 1 u / week 1 u / week
  

Volwassenen

1e jaar 2e jaar
AMV 2 u / week 2 u / week
SAMENZANG ½ u / week ½ u / week
    

AMV

Algemene muzikale vorming, of het vroegere notenleer: een basispakket met veel zingen, lezen, schrijven. Bij dat alles blijven we actief musiceren. We leren de bouwstenen kennen en leren goed lezen, zingen, en noteren wat je hoort….
Jongeren volgen 2 lessen per week = 1u AMV en 1u AMV met een half uur samenzang.

Volwassenen volgen AMV en samenzang op één avond. Daarnaast ook hun lesuur instrument of zang.

SAMENZANG

Moment om voluit samen te musiceren, zonder veel theorie of uitleg : vooral doen en ervaren. Een half uur per week, gekoppeld aan één van de twee momenten AMV. In het uurrooster te herkennen aan de duur van de lesmomenten. Meestal heeft één klasgroep AMV en samenzang, waardoor het exacte moment samenzang in die les van 90 min kan verschuiven Sommige groepen hebben samenzang met de volgende klas, dan ligt het moment dus vast. Met samenzang werken we gewoonlijk naar een optreden of een toonmoment toe.

INSTRUMENT - ZANG

Je volgt instrument of zang met 3 à  4 leerlingen samen. Je leert veel van elkaar, en kan ook al samen musiceren. We proberen op verschillende lesplaatsen een redelijk aanbod te organiseren, voor zover mogelijk.

aanbod: accordeon, altsaxofoon, altviool, bariton, basklarinet, bastuba, blokfluit, cello, contrabas, cornet, dwarsfluit, fagot, gitaar, harp, hobo, hoorn, klarinet, orgel, piano, slagwerk, sopraansaxofoon, stemvorming, tenorsaxofoon, traverso, trombone, trompet, viool, zang